Ta witryna została zamknięta.

Czym są darmowe katalogi SEO?

Jeśli chcesz, by twój biznes znalazł się w czołówce wyszukiwań w Google, powinieneś nie tylko w odpowiedni sposób przygotować swoją stronę, ale również zadbać o odpowiednie linki zwrotne. Niektóre agencje marketingowe oferują w tym celu korzystanie z katalogów. Czy to działanie ma sens? I czy w ogóle warto zajmować się takimi zadaniami?

Początkujący sprzedawca, zaraz po zarezerwowaniu domeny, powinien załączyć do niej linki w kilku miejscach - strona na Facebooku, wizytówka na mapach Google, Twitterze czy innych stronach związanych z twoją branżą. 

Jak działa Google?

Dlaczego? Google stara się dla każdego zapytania przygotować najlepsze wyniki. Jedną z metod sprawdzenia, jaki wynik jest najlepszy, jest weryfikacja, ile stron linkuje do twojej strony wraz z konkretną frazą. Im więcej, tym twoja strona uznawana jest za ważniejszą, czy bardziej rozpoznawalną i tym samym jest wyżej w wynikach. 

Z tego powodu kilka lat temu idealną metodą promowania strony było “spamowanie linkami” na różnorodnych forach. Jednak po zmianach w Google, tego typu działania nie pomagają, a wręcz nawet przeszkadzają w osiąganiu efektów.

Podobnie stało się z katalogami linków. Te były stronami, na których za darmo lub za opłatą można było dodać link do swojej strony i w ten sposób uzyskać kilka linków. 

Czy warto korzystać z katalogów SEO?

Po zmianach algorytmu, metody te nie są już aż tak popularne i pomocne. Jeśli chcesz promować swoją stronę internetową, możesz po prostu dodać link do niej do bazy. Na przykład, jeśli jesteś właścicielem kasyna online, lub zajmujesz się promocją takiej strony (jak PolskieKasyno.com na przykład), możesz zrobić to po prostu wrzucając link do strony kasyna z kilkoma słowami, wyjaśniającymi temat. 

Dodać trzeba, że im bardziej dane forum czy też katalog, dopasowane są do tematyki twojej strony, tym lepszy efekt możesz osiągnąć. Bez tego możesz zrobić swojej stronie więcej szkód niż pożytku.

Jakie działania są z kolei skuteczne w pozycjonowaniu? Na przykład zadbanie o współpracę z blogerami. Jeśli twoja strona będzie często widoczna wśród influencerów, nawet w ich reklamach, możesz poprawić jej widoczność również w Google. Podobnie dzieje się, jeśli zadbasz o własnego bloga, który również będzie sposobem na zdobycie linków.

Warto także upewnić się, że nasza strona wczytuje się szybko, posiada dobrze zoptymalizowaną wersję mobilną oraz… aktualny certyfikat SSL. Google w ostatnim czasie dość mocno zwraca uwagę, by strony działały poprawnie technicznie - warto poświęcić temu chwilę czasu lub oddać stronę w ręce profesjonalistów.

Dbanie o swoją pozycję w wyszukiwarce jest często ciężką pracą dla właściciela strony, czy też wybranej przez niego agencji. Wymaga sporej wiedzy technicznej oraz regularnej weryfikacji oczekiwań Google - te niestety co jakiś czas zmieniają się, a i zdarzyło się, że niektóre strony zostały z pierwszych miejsc w wyszukiwarce usunięte ręcznie.